הסל שלי (

0

)

העגלה שלך ריקה.

בואו למצוא את השטיח המושלם עבורכם!

לשטיחים במבצע 🔥
הדמיה בבית שלך
הדמיה בבית שלך

כל מה שרציתם לדעת על סוגי שטיחים ולא העזתם לשאול

01/09/2021

מתכננים לקנות שטיחים לבית אבל לא יודעים מהו הסוג המתאים ביותר עבורכם?
אם אתם קוראים את המאמר הזה כנראה שהחלטתם להכניס שטיח/ים הביתה, מזל טוב! 😊
אחד הדברים החשובים ביותר לפני שקונים שטיח הוא להבין מהו החומר ממנו עשוי השטיח, חשוב לנו לציין שאין חומר טוב יותר או טוב פחות – כל חומר הוא פונקציונלי וספציפי עבור אותה משפחה.

אנחנו בצמר שטיחים יפים, כאן בשביל לעזור לכם להבין את ההבדלים בין סוגי החומרים השונים ובכך לתת לכם את הסיוע האולטימטיבי בבחירת שטיח חדש לביתכם באופן המפורט והיעיל ביותר.

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של שטיחים אשר מיוצרים ומעוצבים בחומרים, סגנונות, צבעים ובדים שונים. ואם זה לא מספיק, המגוון וההיצע בשוק רק הולך וגדל ובכל עונה הטרנדים משתנים ונכנסים שחקנים חדשים בעולם השטיחים והבלבול והסחרור בקרב הצרכנים הולך וגובר.

לפני שנצלול לתוך העולם הרחב של סוגי השטיחים השונים מהם עשויים השטיחים, ראשית עליכם להחליט לאיזה חלל אתם מייעדים את השטיח החדש שלכם. אם למשל, אתם מחפשים שטיח למטבח – כדאי לבחור שטיח אשר ניתן לכבס אותו מבלי לגרום נזק לבד ולתיפורים.

חומרי השטיחים מתחלקים ל3 קטגוריות:

  1. שטיחים מחומרים טבעיים – כוללים חומרים כמו: צמר, משי, כותנה וכו’.
  2. שטיחים מחומרים סינטטיים – כוללים חומרים כמו:, פוליאסטר, ויסקוזה וכו’.
  3. שטיחים עשויים מעורות (עורות של בע”ח).


לכל חומר יש ייחוד משלו ובולטות שבאה לידי ביטוי בצורות שונות. חומר השטיח הטוב ביותר נקבע על בסיס עמידותו, מרקמו, תחזוקתו ותכונות אחרות אותן נפרט לכם בהמשך. כל זאת, על מנת שלא תצטרכו ללקט מידע באינטרנט במגוון אתרים – אנו מספקים לכם את כל המידע במאמר אחד באופן נוח ומסודר.

ויסקוזה

ויסקוזה היא חומר טקסטיל מיוחד אשר נעשה באופן מלאכותי באמצעות עיבוד מיוחד של עיסת עץ טבעי. אין דבר מפתיע בכך שתכונותיו מאפשרות ליצור מוצרים שונים (כולל שטיחים), אשר נבדלים באיכותם הייחודית וביכולתם לשלב חומרים רבים. אנשים רבים בוחרים בשטיחי ויסקוזה מכיוון שהם דומים מאוד בתכונותיהם במגע ובמראה שלהם לשטיחי כותנה.
שטיחי ויסקוזה הם שטיחים נעימים כמו שטיחי משי, ויש להם ברק יפה. הם שטיחים רגישים יותר משטיחים כותנה מה שמשפיע גם על הניקיון שלהם – יש לנער אותם מפעם לפעם ולשאוב על עוצמה חלשה יחסית (צריך לקחת בחשבון ששטיח ויסקוזה מוציא פלומה לתקופה של עד שנה, ולכן הוא יחייב שאיבה לעתים יותר תכופות)
אם יש כתם על השטיח מומלץ מאוד לנקות אותו אצל חברה מקצועית.

איפה מומלץ למקם: סלון, חדרי שינה, חדרי ילדים, פינות ישיבה.
איפה לא מומלץ למקם: חדרי אמבטיה.​

פוליאסטר

שטיחי הפוליאסטר עשויים מסיבי פוליאסטר סינטטיים רכים וממוחזרים, שטיחי פוליאסטר הם שטיחים רכים מאוד (אפילו יותר רכים מצמר!), לעיתים רחוקות שטיחים אלה יחליקו או ינועו ממקומם בגלל המרקם שלהם. שטיחי פוליאסטר עמידים מאוד לכתמים, החומר מהם הם עשויים הופך אותם לשטיחים עמידים באיכות גבוהה והם ניתנים לרחצה במים ובסבון. שטיחי פוליאסטר פופולאריים בקרב אנשים המגדלים חיות מחמד בבית מכיוון שהם סופגים את הנוזלים מה שחוסך את ניקויים בכל פעם שטיפה נרטבים. אך אם ברצונכם להאריך את חיי השטיח מומלץ להציב אותו בחללים בהם יש עומס בינוני.

איפה הכי מומלץ למקם: חדרי ילדים, חדרי שינה, סלון, מרפסת, כניסה לבית.
איפה לא מומלץ למקם: פינות אוכל, חדרי ילדים, חללים רטובים.

חבל

היתרון הגדול ביותר של שטיחי יוטה וחבל (מעבר לעובדה המדהימה שהם ידידותיים לסביבה) הוא שהם חזקים מאוד מכיוון ונעשה שימוש בסיבים בייצור כך שאין צורך לדאוג לגבי בלאי של השטיח.

בשטיחים אלה יש חומר שהוא קצת כמו צמר כך שלא יהיה כדאי למקם אותם באזורים בעלי לחות ולא מתאים למיקום בחוץ אחרת יכול להופיע סוג של עובש על גבי השטיח.
ולמרות זאת, הם קלים במיוחד לניקוי בשל הסיבים הקצרים שלהם.

איפה הכי מומלץ למקם: סלון, חדרי ילדים, חדרי שינה.
איפה לא מומלץ למקם: חדרי אמבטיה.

כותנה

חומר נוסף נפוץ ביותר הוא כותנה, כשם שהוא נפוץ ורב תכליתי כמעט בכל תעשיות הבדים (בעיקר בגדים) כך גם בתעשיית השטיחים.
היתרון הגדול ביותר של שטיחי הכותנה הוא שהם זולים יותר, אך זו כמובן לא הסיבה היחידה שכדאי לקנות אותם. אחד היתרונות הגדולים של שטיחי כותנה זה שקל וניתן לכבס אותם. מהכותנה ניתן לייצר מגוון רחב של טקסטורות, צורות גאומטריות, צבעים ובגדלים שונים. בהשוואה לחומרים אחרים, שטיחי כותנה הם עמידים יותר לאורך זמן וקלים לתחזוקה.

איפה הכי מומלץ למקם: חדרי ילדים, מטבח, חדרי אמבטיה.
איפה לא מומלץ למקם: סלון, כניסה לבית, פינת אוכל.

צמר

אם אתם בעלי חיי חברה שוקקים ותמיד באים חברים ומשפחה להתארח אצלכם או אם יש לכם ילדים קטנים שמתרוצצים בבית ללא הפסקה, אם אתם משפחה מרובת נפשות אשר חדרי הבית תמיד עמוסים- שטיחים מצמר הם השטיחים המומלצים ביותר עבורכם!
שטיחי צמר הם שטיחים עמידים בפני כתמים שברור שניתן למקם אותם בכל חלל שהוא בבית, גם העמוסים שבהם. שום דבר לא תואם את החום והרכות של שטיחי צמר שיכולים כמובן להיות בעלי חשיבות רבה בימי החורף הקרים. שטיחי צמר אינם סופחים אבק, הם עמידים בפני נוזלים כך שתוכלו לנקות כל מה שנשפך משטיח צמר (כמובן שהניקוי צריך להיות מבוקר וללא חומרים כימיים) מה שהופך אותם לפונקציונליים וקלים לתחזוק.

שטיחים אלה מעולים לשימוש בפנים הבית אך לא היינו ממליצים למקם אותם בחוץ מכיוון שהם נוטים לדהות כאשר נחשפים לשמש ישירה.

איפה הכי מומלץ למקם: חדרי שינה, סלון, פינות אוכל.
איפה לא מומלץ למקם: חללים רטובים כגון חדרי אמבטיה.

שטיחי עור

שטיחי עור עשויים מעורות של בעלי חיים (לרוב מדובר בעור כבש ועור פרה). מדובר בשטיחים יקרים, מסוגננים, אסתטיים ועמידים בפני נזילות מים. שטיחי העור של צמר שטיחים יפים עוברים כל אחד תהליך חיטוי יסודי אשר מעניק לשטיח מראה מבריק ושומר עליו מחיידקים. שטיחי עור פרה מגיעים במס’ אפשרויות: בצורת יריעות עור שניתן לקשט בהן חללים ללא רהיטים ואפשרות נוספת היא טקסטורות שונות של פצ’ים בשלל גוונים וגדלים שונים של טלאים.

איפה מומלץ למקם: משרדים, סלון, פינת אוכל, כניסה לבית, חדרי שינה.
איפה לא מומלץ למקם: חדרי ילדים, חדרי אמבטיה.

משי

משי הוא חומר מלכותי, הוא מעניק לשטיח וגם לחלל מראה מהודר, יוקרתי, אסתטי וגם תחושת רכות שהיא חשובה לא פחות כשמדובר בשטיחים.
רצוי לשים שטיח משי בחללים בהם עומס התנועה הוא נמוך וזאת מכיוון שהחומר הוא עדין ואינו עמיד לטווח הרחוק. לכן, אם יש לכם ילדים שידיהם חלקלקות והם נוטים להתלכלך מהר לא היינו ממהרים להמליץ לכם על שטיח משי לסלון. אבל, וזה אבל גדול! מה אם פשוט התאהבתם בשטיח משי ובמראה המסוגנן שהוא מעניק לחלל ובא לכם למקם אותו במקום בו אנשים יוכלו להתפעל ממנו? אנו שמחים לבשר לכם שגם זה אפשרי! משי, כאשר הוא משולב עם צמר ובמבוק יכול להפוך את השטיחים לעמידים יותר ולפחות סופגים ובכך אתם יכולים להניח אותו בכל מקום שתרצו בבית מבלי שתצטרכו לדאוג לתחזוקתו.

איפה הכי מומלץ למקם: חדרי שינה, חדרי אורחים.
איפה לא מומלץ למקם: חדרי ילדים, פינות אוכל.

WhatsApp