הסל שלי (

0

)

העגלה שלך ריקה.

בואו למצוא את השטיח המושלם עבורכם!

לשטיחים במבצע 🔥
הדמיה בבית שלך
הדמיה בבית שלך

סוגים שונים של שטיחים וההבדלים ביניהם

09/02/2022

הקשר בין השטיח למקום המוצא שלו בדרך כלל בהתאם לדוגמאות

מאת תמיר כהן, מנכ”ל ומבעלי רשת “צמר שטיחים יפים”

רוב השטיחים האתניים מגיעים מאזורים שונים בעולם – מדינות כמו ברית המועצות לשעבר (קווקז, איז׳רביג׳אן, בוכרה), איזור הרי האררט (טורקיה), הודו, כמו גם אפגניסטן ופרס, כאשר משם הם מגיעים ארצה דרך אירופה.

  • שטיחים פרסיים שבטיים – עשויים 100% צמר, שיטת האריגה שלהם צפופה מאוד. דוגמאות: שטיח אמאדן, שיראז פרידיאן, קוליאי.

  • שטיחים אפגניים – חלק קטן מהשטיחים האפגניים נארגים בדוגמאות קווקזיות עתיקות, שמאופיינות בסגנון גיאומטרי ולעתים עם מוטיבים של בעלי חיים ופרחים. למעבר לקטלוג שטיחים אפגניים.

  • שטיחים קווקזים- חדשים, ישנים או עתיקים, לרוב מעוטרים בדוגמאות קווקזיות עתיקות מקוריות. בשטיחים הקווקזים החדשים הצבעים חזקים ובולטים, בישנים הצבעים מהוהים והעתיקים מקבלים צבע וגוון ייחודי שאין אפשרות לשחזר (למשל אם רוצים לשלב את הצבע בשטיח מודרני). גם הדוגמאות עתיקות ואין אפשרות להעתיק אותן לשטיחים החדשים. למעבר לקטלוג שטיחים קווקזים.

הדוגמא המאפיינת שטיח שבטי פרסי – צבעים חזקים, יותר בורדו פחות אדומים ותכלת. אפשר למצוא בהם יותר מוטיבים של בעלי חיים ופרחים. בקווקזים אפשר למצוא יותר מספר מדליונים בשטיח עם דוגמאות גיאומטריות וקווים ישרים, מתומנים ועוד. שילוב של כל מיני צורות הנדסיות.

שטיח הזיגלר נולד כתוצאה מהמעצב הגרמני זיגלר, מהמאה ה19 שעיצב שטיחים עבור אצולת פרס בשיטת אריגה מיוחדת עם מוטיבים אוריינטליים מעוגלים. אין ספק שזיגלר עשה כבוד גדול להיסטוריה.

כיום, אורגים את שטיחי זיגלר על פי אותם דוג׳, צבעים ושיטת קשירה בגבול פרס פקיסטן. בדרך כלל הצבעים הם פסטלים משופשפים, לרוב דהויים.

שיטת האריגה האופיינית היא 2 קשרים על כל לולאה. הדוגמאות הם אירופאיות ויכולות להתאים גם לריהוט ועיצוב מודרני. שילוב של מזרח ומערב גם יחד. הדוגמאות האירופאיות מופשטות, עם פרחים גדולים ולא צפופים כמו הפרסיים. למעבר לקטלוג שטיחי זיגלר.

שטיחים מודרניים

היום, הכיוון הוא בשטיחים מודרניים הוא השטיחים הנמוכים, צפופים מאוד בדרך כלל ממותגים. כדוגמת שטיחי השאגי, בעלי השיער הארוך מהמזרח. אלו מגיעים בהזמנות בכל מידה, מגוון רב של צבעים חלקים או שילובים שונים. למעבר לקטלוג שטיחי שאגי.

הצבעים האופנתיים הם אפור בהיר, לבן ושמנת. השטיח החלק יכול לבוא במספר מרקמים כמו צמר ויסקוזה או משי.

היום מאוד טרנדי שטיח חלק ללא דוגמא. אפשר לשלב מסגרת או צבעים. יכול להיעשות בהזמנה מיוחדת אישית.

דוגמא למותגים מובילים בתחום השטיחים, כמו PAULIG, STEPEVI , ANGELO, JAIPUR,GLOBAL OVERSEAS ועוד.

דוגמא לשטיחים שמשלבים את העבר עם האופנה העכשווית היא שטיחי הטלאים. הדוגמאות הן אתניות קלאסיות ומודרניות. בזכות העיצוב של הטלאים וחיבור התפרים ביניהם, נוצר שטיח מודרני לחלוטין, למרות שלרוב החתיכות קלאסיות ואתניות מהעבר.

השילוב הוא בין מזרח למערב, המעצבים הם ממילאנו והשטיחים פרסיים, טורקיים וכו׳. למעבר לקטלוג שטיחי טלאים.

WhatsApp