הסל שלי (

0

)

העגלה שלך ריקה.

בואו למצוא את השטיח המושלם עבורכם!

לשטיחים במבצע 🔥
הדמיה בבית שלך
הדמיה בבית שלך

כך תבחרו שטיחים לחדר הילדים

09/02/2022

בחירת שטיחים לחדר הילדים שונה מבחירת שטיחים לסלון ולחדרים אחרים בבית. במדריך הבא נסביר כיצד מומלץ לבחור את השטיחים לחדרי הילדים שלכם.

בחירת שטיחים מעוצבים לחדר הילדים שונה במובנים מסוימים מבחירת שטיחים לחדר שינה, או לכל חדר אחר בבית. חדר הילדים משמש לסוגי פעילות שונים ומגוונים, הוא החדר בו הילדים שלכם מבלים את רוב זמנם, והוא צריך להיות בטיחותי, נעים, ומעוצב לפי טעמם האישי.

במדריך הבא ניתן כמה טיפים שיסייעו לכם להתאים שטיח מעוצב מושלם לחדר הילדים שלכם.

בחרו את חומר השטיח לפי סוג החומר ממנו הוא עשוי

בחירת השטיח לפי סוג החומרים ממנו הוא עשוי היא חשובה בכל חדר בבית, אך בחדר הילדים היא אולי חשובה יותר. הילדים שלכם מבלים שעות רבות בחדר שלהם, בפעילויות, בלמידה, במשחק, באירוח, בשינה וסתם ברביצה.

בבית עם ילדים קטנים, על אחת כמה וכמה עם תינוקות זוחלים, שטיחים מעוצבים מכותנה הם השטיחים המומלצים ביותר. מדובר בשטיחים איכותיים, עמידים מאוד, ונעימים מאוד למגע. אפשרויות העיצוב של השטיחים הללו הן בלתי מוגבלות, כך שאתם יכולים לבחור אפילו בשטיחי חבלים את אתם רוצים, או בקיצור, להתפרע.

אלמנט נוסף שחשוב לשים עליו דגש הוא בחירת חומר קל לניקוי, שכן השטיח בחדר הילדים מתלכלך לא מעט.

בחרו שטיח מעוצב ומסוגנן באופן קליל

באופן כללי ניתן להגדיר את שטיחי חדרי הילדים כשטיחים מעוצבים באופן קליל. שטיחים שנותנים מענה מצוין לעיצובים הללו הם שטיחי הכותנה, שטיחים שמגיעים בשלל עיצובים, צבעים וסגנונות, אך יש כמובן סוגי שטיחים נוספים מהם ניתן לבחור.

אפשרויות הבחירה שלכם ושל ילדיכם הן רבות. תוכלו למצוא בקלות שטיחים עם אלמנטים עיצוביים שונים, עם הדפסות כאלה ואחרות, עם צורות, דמויות שונות ומוכרות ומה לא. המגוון הוא כמעט אין סופי, והוא מאפשר מרווח פעולה ויצירתיות לכם ולילדיכם.

אל תוותרו על נוחות ובטיחות

בכל הנוגע לשטיחים לחדרי ילדים, חשוב מאוד לבחור בשטיחים יציבים שנצמדים אל הרצפה. השטיחים הללו לא יזוזו בזמן פעילות, משחק או סתם השתוללות של הילדים בחדר, והם ימנעו החלקה של הילדים, וירככו את הנפילה שלהם במקרה הצורך.

שטיחים נצמדים הם לאו דווקא שטיחים כבדים, ישנם שטיחים רבים שנצמדים לרצפה באמצעות גורם מקשר מגומי למשל, כך שאפשרויות הבחירה שלכם הן רבות, והן אינן באות על חשבון איכות ועיצוב.

תתנו דגש על הגיל

בחירת שטיחים מעוצבים לגיל הרך – כשניגשים לבחור שטיח לחדר הילדים, הגיל הוא דווקא כן התרגיל. הורים לילדים קטנים ולפעוטות יכולים להרשות לעצמם להתחשב פחות בטעם העיצובי של הילדים שלהם, שאולי צריך עוד כמה שנים כדי להתפתח. כשאתם ניגשים לבחור שטיח לחדר של ילדים גדולים, ועל אחת כמה וכמה של מתבגרים, המצב הוא שונה לגמרי. 

בחירת שטיחים מעוצבים למתבגרים – במקרים רבים, הורים שמנסים להיות ׳מגניבים׳, ולבחור עבור הילדים המתבגרים שלהם את השטיח שהם רואים כ- ׳מדליק׳, מגלים לאכזבתם שהילדים שלהם חושבים אחרת לגמרי. שתפו את הילדים שלכם בבחירת השטיח ותנו מקום לטעם האישי והייחודי שלהם. בין אם הם רוצים שטיח שאגי או שטיח פרסי, תנו לרצונות שלהם דרור, כי הילדים שלכם הם המומחים הגדולים ביותר לענייני עצמם.

תכננו את התקציב מראש

אל תבחרו את השטיח היקר ביותר – השטיח היקר ביותר הוא לאו דווקא השטיח המתאים ביותר לצרכים של הילדים שלכם. כהורים אתם רוצים לתת לילדים שלכם את הכי טוב, אבל כדאי שתיקחו בחשבון ששטיח לחדר הילדים ישמש את הילדים שלכם למספר שנים בודדות, שכן הצרכים של הילדים שלכם, הטעם שלהם, וגורמים חיצוניים נוספים שלא תלויים בכם או ברמת התחזוקה שתקדישו לשטיח, יביאו לכך שתצטרכו להחליף אותו.

רגע לפני שאתם רוכשים שטיח לחדר הילדים, מומלץ להתייעץ עם חברת שטיחים מקצועית שתסייע לכם  להתאים את השטיח המתאים ביותר לכם ולילדיכם.

ברשת המובילה צמר שטיחים יפים מאמינים שגם שטיחים בחדרי הילדים נדרשים להיות מעוצבים, איכותיים ויפים. בסניפיה של רשת ובקטלוג השטיחים באתר האינטרנט תוכלו לבחור מתוך מגוון עשיר של שטיחים איכותיים ומעוצבים לחדרי ילדים, בשלל סוגים, דגמים, מידות, צורות וצבעים.

השטיחים יכולים להיות מתוך מגוון מותגים מוכרים או שטיחים מודרניים מקוריים, כדוגמת שטיחי סלסה, שאגי, פאוליג, שטיחי בונו (שטיחים חלקים), שטיחי נבאדה, פררה ועוד. על מנת לסייע לכם בבחירה, מובאות לפניכם מספר עצות בסיסיות לבחירה נכונה של שטיח לחדר ילדים.

למה בכלל נחוץ שטיח לחדר ילדים?

הביקוש לשטיחים עבור חדרי ילדים נובע ממספר סיבות עיקריות. ראשית, שטיחים מספקים מצע נעים ורך לישיבה, משחק והשתרעות, בייחוד בעונת החורף הקרה כאשר ילדים רבים מעדיפים להסתובב כשהם יחפים. במקום שילדיכם ישבו על רצפה קשה וקרה, הם ייהנו ממשטח מבודד, נעים ורך. כמו כן, השטיחים יוצרים מרחב הרבה יותר בטוח ומוגן לילדים מפני נפילות וחבלות. מעבר לכך שטיחים מוסיפים צבע ועניין לחדר ותורמים לעיצובו ולהפיכתו למתחם מזמין ומושך עבור הילד ומעודד משחק אינטואיטיבי.

בחירה נכונה: בטיחות ובריאות מעל הכל

הגורם הראשון שיש לקחת בחשבון בעת בחירת שטיח לחדר הילדים הוא כל הקשור לנושאי בטיחות ובריאות. לדוגמא, יש להעדיף שטיח העשוי מחומרים שאינם רעילים או מסוכנים, שיכולים להיות טבעיים או סינתטיים.

כמו כן יש לשים לב שהשטיח לא מהווה מכשול לילד, בייחוד בקצוות שלו, ושהוא לא יגרום לילד למעוד וליפול. בנוסף, אם מדובר בתינוקות ופעוטות יש חשיבות רבה לחוזק הסיבים והיותם עמידים בפני תלישה.

עמידות השטיח וקלות ניקיונו

מכיוון שמדובר בילדים, השטיח הנבחר לחדרם צריך להיות עמיד וחזק. מדובר בשטיח שיוכל להתמודד בהצלחה לאורך זמן עם קפיצות, חבטות, גרירת חפצים וכדומה. כמו כן, חדרם של ילדים אינו מהמקומות הנקיים בבית עקב לכלוך שמקורו בבוץ, חול, אבק, צבע, פירורי אוכל ועוד. לכן יש לבחור בשטיח שקל לנקותו באופן שוטף, שפשוט להסיר ממנו לכלוך וכתמים ושניתן לנקותו עם שואב אבק או על ידי מכונת כביסה. מסיבה זו עדיף גם לבחור בשטיח נייד כמו שטיח חבלים ולא בשטיח מקובע כמו שטיח מקיר לקיר, מכיוון שיותר פשוט וקל לנקותם וניתן גם לגלגל אותם ולאחסנם בעונה החמה.

שטיח מעוצב התורם להעשרת עולם הילד

מלבד שיקולים פרקטיים יש גם לתת את הדעת לעיצוב השטיח. חשוב לבחור בשטיח בעל עיצוב, גוון ודוגמאות נעימים לעין, המשתלבים בהרמוניה עם סביבתם ומתאימים לסגנון וגווני קירות, רהיטים ופריטים נוספים. לא אחת עדיף לבחור בשטיח עם גוונים בהירים, המעניק למרחב אווירה קלילה, אוורירית ופתוחה. לחילופין, בחדר עם עיצוב שקט ניתן לבחור בשטיח עם צבעוניות עזה ומעוררת כמו של שטיחי שאגי, כמו כן, הורים שמעוניינים לרכוש שטיחים טבעיים יכולים לבחור בשטיחים אקולוגיים או בכאלו בעלי חזות טבעית כמו שטיח סלסה.
שיקולים נוספים

מלבד האמור לעיל יש עוד שיקולים בבחירת שטיח לחדר ילדים, כדוגמת:

• מידות – כמו בכל מקום אחר בבית גם שטיח לחדר הילדים נדרש להתאים במידותיו לחלל הנתון. ההתאמה לוקחת בחשבון לא רק את גודל החדר אלא את מידות החלל הפנוי בו יונח השטיח.
• תקציב – יש לבחון שטיחים העומדים בהגדרות התקציב שלכם מבלי שיבואו כמובן על חשבון איכות ובטיחות השטיח.
• גיל הילד – סוג, סגנון וגוני השטיח נדרשים להתאים גם לגיל הילד ומינו, בין אם מדובר בבן או בת, תינוק, פעוט, ילד או נער.

חברת צמר שטיחים מציעה מגוון רחב של שטיחים איכותיים המיוצרים בעבודת יד ובעבודת אריגה, הרשת מונה כ-8 אולמות תצוגה הפרוסים ברחבי הארץ, כמו כן ניתן להתרשם מקטלוג השטיחים שלנו באתר האינטרנט ולבחור את השטיח שתמיד חלמתם עליו. באמצעות האתר ניתן לבצע רכישות און ליין בלחיצת כפתור אחת והשטיח בדרך אליכם.

WhatsApp